Gratis verzending en retourneren
Gratis verzending en retourneren
Inloggen

Verzending in Nederland binnen . U kunt uw bestelling ook op diverse afhaallocaties in Nederland ophalen.

Daarnaast bezorgen wij ook in België en Duitsland.

Retourneren binnen Nederland is altijd gratis.

Indien uw bestelling volledig uit artikelen met 50% korting of meer bestaat, brengen wij een verzendbijdrage van € 6,95 in rekening.

Bereikbaar van maandag t/m vrijdag

U kunt uw vraag ook per e-mail (webshop@assem.nl) stellen.

Indien u reeds besteld heeft, verzoeken wij u vriendelijk uw ordernummer te vermelden.

Log in om uw favorieten in uw schoenenkast te plaatsen.

Van den Assem HQ

Klantenservice

Contact

Van den Assem Webshop BV
Dalkruidbaan 158
2908 KC Capelle aan den IJssel

Tel.: +31 88 133 31 33
Fax: +31 10 433 28 12

BTW nr.: NL8202.70.866.B01
KvK nr.: 24449975

Van den Assem hoofdkantoor

U kunt ons bereiken via:

Klantenservice
088 - 133 31 33
(lokaal tarief.
Maandag t/m vrijdag
09:00-21:00, zaterdag 09:00-17:00)
Contactformulier

Veelgestelde vragen

Assortiment

Hoe kan ik zien of een artikel in mijn maat nog op voorraad is?

Wanneer u het gewenste artikel heeft aangeklikt, ziet u aan de rechterzijde de beschikbare maten in blokjes. Indien u de gewenste maat nog kunt selecteren, kunt u het artikel bestellen. Mocht u twijfelen, dan kunt u contact opnemen met onze klantenservice.  

U kunt zich eventueel inschrijven middels de knop ‘maat niet voorradig’. Vul dan uw gegevens in en u ontvangt van ons een e-mail zodra uw maat weer op voorraad is.

Hoe kom ik te weten hoe een schoen of laars valt?

Over het algemeen hebben onze schoenen/laarzen een normale maatvoering. Indien dit niet het geval is, geven wij dit aan in de omschrijving onder het door u gekozen artikel.

Hoe wordt de hakhoogte gemeten?

De hakhoogte meten wij vanuit het midden van de hak.

Is de collectie in de webshop hetzelfde als de collectie in de winkels?

De collectie welke verkrijgbaar is in onze webshop is niet altijd geheel verkrijgbaar in onze 18 winkels. Indien u wilt weten of uw gewenste artikel in een bepaalde winkel voorradig is, adviseren wij u telefonisch contact op te nemen met de desbetreffende winkel. Of u kunt contact opnemen met onze klantenservice om te informeren naar de beschikbaarheid van het artikel. 

Is Van den Assem Schoenen een officiële UGG Australia dealer?

Van den Assem Schoenen is een officiële UGG Australia dealer. Echter zijn er een aantal webshops die de lay-out en het design van onze webshop gekopieerd hebben en hierdoor de indruk wekken eveneens een officiële UGG Australia dealer te zijn. In samenwerking met UGG Australia doen wij ons uiterste best om verkopen via deze webshops tegen te gaan, daar de webshops niet alleen onze webshop kopiëren, maar ook geen officiële UGG Australia artikelen verkopen. 

Bestellen

Hoe kan ik een bestelling plaatsen?

U kunt gemakkelijk en snel bestellen in onze webshop. U plaatst het gewenste artikel in uw winkelmandje door op de button ‘In winkelwagen’ te klikken. Indien u over een cadeaubon beschikt, kunt u deze invoeren middels de button ‘Ik heb een cadeaubon’.

Nadat u het gewenste artikel in het winkelmandje heeft geplaatst, gaat u door naar de volgende stap waar u uw gegevens invult. Deze gegevens hebben wij nodig om uw pakket op het door u gewenste adres af te leveren of om contact met u op te nemen wanneer wij nog vragen hebben. In deze stap kunt u ook aangeven of u het pakket op een ander afleveradres wilt laten bezorgen dan uw huisadres. Als laatste geeft u aan op welke manier u wilt betalen en gaat u door naar de volgende stap.

 Hier volgt een overzicht van uw bestelling. Bij akkoord gaat u door naar Buckaroo, onze betaalinstantie. Wanneer u uw bestelling succesvol heeft afgerond, ontvangt u van ons een e-mail met uw orderbevestiging. Wanneer wij uw bestelling verzenden, ontvangt u ook hiervan een bevestiging via de e-mail. In deze e-mail staat een Track & Trace code vermeld van PostNL waarmee u uw bestelling kunt volgen.

Is er een maximum aantal artikelen verbonden aan een bestelling?

Een bestelling kan bestaan uit maximaal 6 artikelen. Indien u meer dan 6 artikelen wilt bestellen, verzoeken wij u vriendelijk een tweede bestelling te plaatsen.

Kan een artikel na mijn bestelling toch uitverkocht zijn?

Helaas komt het soms voor dat het door u bestelde artikel gelijktijdig is verkocht. Uiteraard doen wij er alles aan om dit te voorkomen en u het gewenste artikel te leveren.

Betaling

Welke betalingsmogelijkheden zijn er?

Wanneer u een bestelling plaatst, kunt u een keuze maken uit de volgende betalingsmogelijkheden: iDEAL, CreditCard, PayPal, Fashioncheque, American Express en Bancontact/Mistercash. Uw betaling wordt afgehandeld door betalingssysteem Buckaroo. Wanneer u achteraf wenst te betalen, kunt u kiezen voor betalen onder rembours. Naast het betalen via rembours, kunt u sinds kort ook achteraf betalen via Klarna. 

Wat is iDEAL?

iDEAL is online betalen via uw eigen telebankiersysteem thuis. Deelnemende banken aan het iDEAL-bankiersysteem zijn ABN AMRO, Fortis, ING, Rabobank, SNS Bank, ASN Bank, Knab, Regiobank, Triodos bank en Van Lanschot. Met iDEAL rekent u af in uw vertrouwde internet betaalomgeving op basis van specifieke beveiligingsmethodes van uw eigen bank. 

Wat is Buckaroo?

Buckaroo is een betaalsysteem ontworpen voor de elektronische handel. Wanneer u wilt betalen met iDEAL of uw creditcard van Visa, Mastercard of American Express, kiest u voor dit systeem. Zodra u heeft aangegeven tot betaling middels iDEAL of Creditcard te willen overgaan, leidt de webshop u verder naar de website van Buckaroo. Buckaroo verzamelt alle nodige informatie en verwerkt de betalingsaanvraag. Na verificatie van de betaling brengt Buckaroo ons op de hoogte van uw betaling en wordt u automatisch teruggeleid naar de webshop. 

Wat is Klarna?

Via Klarna bieden wij u de mogelijkheid aan om achteraf te betalen. Na het plaatsen van uw bestelling heeft u 14 dagen de tijd om de betaling van uw bestelling te voltooien. Wanneer u gebruik maakt van Klarna dient u per bestelling €1,95 te betalen, het bedrag wordt bij retourneren niet teruggestort. 

Heeft u vragen over een betaling of wordt uw bestelling niet goedgekeurd door Klarna? Neem dan contact op met Klarna via het telefoonnummer 020-8082852 of u kunt uw vraag stellen via de chat op klarna.nl/klantenservice. Klarna is van maandag t/m vrijdag bereikbaar tussen 8.00 uur en 17.00 uur. Voor meer informatie kunt u kijken op www.klarna.nl

Wat is betalen onder rembours?

Indien u kiest voor een levering onder rembours, betaalt u uw bestelling op het moment dat deze wordt afgeleverd. U betaalt het aankoopbedrag en de rembourskosten van €11,95 rechtstreeks aan de chauffeur van PostNL op het moment dat u de bestelling in ontvangst neemt. Met een orderbedrag van boven de €500,- kunt u helaas geen gebruik maken van rembours, in verband met veiligheidsoverwegingen.

Wat is fashioncheque?

Fashioncheque is een betaalmiddel in de vorm van een modecadeaukaart waarmee u zowel digitaal als in de winkel kunt betalen. U kunt een fashioncheque aanschaffen bij meer dan 8.500 verkooppunten in Nederland. Uw fashioncheque is na activatie 1 jaar geldig en is niet inwisselbaar voor contant geld. Wanneer u uw bestelling retour stuurt, ontvangt u van ons een actiecode met het betreffende saldo die u kunt besteden op onze website.

Wat is PayPal?

PayPal is een wereldwijd gebruikte betaalmethode, die gekoppeld is aan uw e-mailadres(sen). Door middel van het opgeven van uw e-mailadres en de bijbehorende beveiligingscode kunt u geld van uw PayPal rekening overmaken of op uw PayPal rekening storten. Met uw PayPal account kunt u de betaling verrichten. Hiervoor heeft u een PayPal rekening/account nodig, welke u kunt openen op www.paypal.nl. Een PayPal rekening openen is gratis, veilig en betrouwbaar. PayPal rekeningen zijn beschikbaar voor zowel bedrijven als consumenten.  

Wat is American Express?

American Express is een betaalmiddel in de vorm van een kaart. Een kaart van American Express is ongeveer hetzelfde als een credit card, maar met deze kaart spaart u Membership Rewards punten of Award miles. Deze punten of miles zorgen ervoor dat u bij aangesloten partners kunt profiteren van diverse kortingen.

Zijn de weergegeven prijzen incl. BTW?

De prijzen zijn incl. BTW.

Is de webshop van Van den Assem Schoenen beveiligd?

Via een beveiligde lijn leiden wij uw betaling naar de internetkassa, die de afhandeling van de transactie verzorgt. Aan het slotje onderin uw scherm kunt u zien dat de gegevens gecodeerd verstuurd worden via een ‘secure connection’. Wanneer de internetkassa de betaling heeft ontvangen, maken wij uw bestelling gereed. 

Verzending

Wat is de levertijd van mijn bestelling?

Wij verzenden uw bestelling binnen 1 tot 3 werkdagen* na de besteldatum. Na onze zorgvuldige kwaliteitscontrole levert PostNL uw bestelling af op het door u opgegeven afleveradres. Bij een afleveradres buiten Nederland kan de bezorging enkele dagen langer duren.

Voor artikelen die in ons centraal magazijn voorradig zijn, geldt: op werkdagen voor 15.00 uur besteld, de volgende dag in huis*. Wanneer u bij een artikel de gewenste maat selecteert, verschijnt hierbij de levertijd. Op deze manier kunt u zien of het artikel de volgende dag al in huis kan zijn.  

Same day delivery
Wilt u uw schoenen dezelfde avond nog ontvangen? Dan kunt u tegen betaling gebruik maken van same day delivery, wanneer u de schoenen voor 12.00 uur bestelt heeft u ze dezelfde dag nog in huis. 

* Gezien de drukte tijdens uitverkoopperiodes streven wij ernaar uw bestelling binnen 5 werkdagen te verzenden. 

Wat houdt same day delivery in?

Same day delivery houdt in dat artikelen die u vóór 12.00 uur bestelt, diezelfde avond nog in huis heeft. Het is echter alleen mogelijk om de schoenen dezelfde dag nog in huis te hebben, wanneer de schoenen nog op voorraad zijn in ons magazijn. Wanneer u de gewenste maat aanklikt, verschijnt aan de zijkant de tekst 'Same day delivery mogelijk voor €3,95', zo kunt u zien of same day delivery mogelijk is. De kosten die u betaalt voor same day delivery, worden niet terugbetaald bij het retour sturen. 

Zijn er kosten verbonden aan het verzenden van mijn bestelling?

Voor het verzenden binnen Nederland van uw bestelde artikelen brengen wij geen verzendkosten in rekening. Echter, wanneer uw bestelling alleen bestaat uit artikelen met een korting van 50% of meer, brengen wij €6,95 in rekening als bijdrage aan de verzendkosten. Naast Nederland, bezorgen wij in het buitenland.

De bestellingen voor het buitenland worden bezorgd via UPS op het door u opgegeven afleveradres. Voor verzending naar het buitenland geldt, net als voor verzending in Nederland, dat de bestelling binnen 1-3 werkdagen wordt verzonden en vervolgens binnen enkele dagen bij u wordt thuisbezorgd.

Wanneer u kiest voor de optie 'same day delivery', betaalt u €3,95 voor de verzending. Bestellingen die vóór 12.00 uur geplaatst zijn, worden dezelfde dag nog bij u thuisbezorgd.

Wanneer u in het buitenland woont zijn er mogelijk kosten verbonden aan de verzending, hieronder ziet u een overzicht met de kosten voor verzending naar het buitenland.

 
LandVerzendkosten
Oostenrijk €8,95
België GRATIS
Bulgarije €11,95
Tsjechië €6,95
Denemarken €6,95
Estland €8,95
Finland €8,95
Frankrijk €5,95
Duitsland GRATIS
Groot-Brittannië €5,95
Griekenland €11,95
Hongarije €11,95
Ierland €8,95
Italië €6,95
Letland €11,95
Litouwen €11,95
Luxemburg €6,95
Noorwegen €11,95
Polen €6,95
Portugal €8,95
Roemenië €11,95
Slowakije €11,95
Slovenië €11,95
Spanje €8,95
Zweden €8,95

Ontvang ik een bevestiging van mijn bestelling?

U ontvangt van ons twee e-mails met betrekking tot uw bestelling, waardoor het zeer belangrijk is dat u het juiste e-mailadres opgeeft. De eerste e-mail bevat uw orderbevestiging, waarin de bestelprocedure wordt bevestigd en de ontvangst van uw order. De tweede e-mail is de bevestiging van uw betaling. Wanneer uw bestelling verzonden is, ontvangt u een e-mail met de Track & Trace code, zodat u het pakket kunt volgen. 

Let op: deze orderbevestiging is tevens uw betalingsbewijs. Wij adviseren u deze te bewaren en/of uit te printen.

Indien ik meerdere bestellingen plaats, kunnen deze dan worden samengevoegd?

Alle bestellingen handelen wij individueel af. Het is daardoor helaas niet mogelijk bestellingen samen te voegen.

Wie bezorgt mijn bestelling?

PostNL bezorgt uw bestelling op het door u opgegeven afleveradres. Aangezien PostNL het grootste netwerk voor brieven, pakketten en e-commerce in de Benelux bezit, zijn wij bijna altijd verzekerd van een snelle, gemakkelijke en correcte levering van uw bestelling. Bij het afleveren van uw bestelling dient u te tekenen voor ontvangst, zodat de juiste persoon de bestelling ontvangt. De bestelling mag helaas niet worden aangenomen door buren. Indien u niet thuis aanwezig bent om de bestelling in ontvangst te nemen, biedt PostNL het pakket de volgende werkdag of zaterdag nogmaals aan. Wanneer het pakket voor de tweede maal niet kan worden afgeleverd, kunt u de bestelling ophalen in het dichtstbijzijnde postkantoor. 

Voor bestellingen naar het buitenland is er een samenwerking gestart met UPS. Voor Europese landen zijn er mogelijk verzendkosten gebonden aan de verzendig, een overzicht hiervan kunt u vinden bij "Zijn er kosten verbonden aan het verzenden van mijn bestelling?" onder het kopje "Verzending". 

Ruilen & retourneren

Kan ik mijn bestelling retourneren?

Mocht het artikel niet aan uw verwachting voldoen, dan kunt u binnen 14 dagen na ontvangst gebruik maken van uw herroepingsrecht. Na deze melding heeft u nog 14 dagen om het product terug te sturen. Het Europese modelformulier (retourformulier) ontvangt u bij uw bestelling en kan indien gewenst gebruikt worden. Wij verzoeken u het retourformulier dat bijgevoegd is bij uw bestelling, ingevuld bij de retourzending te voegen en duidelijk aan te geven of u het betaalde bedrag terugbetaald wilt krijgen. Op het retourformulier vindt u het retouradreslabel dat u kunt gebruiken om het artikel terug te sturen.

U kunt uw pakket afgeven bij een agentschap van PostNL, waar het pakket wordt voorzien van een 3S-code. Met deze code is het voor u mogelijk om het verzendtraject van het pakket te volgen via de website jouw.postnl.nl. Zo kunt u zien wanneer het pakket op de plaats van bestemming is aangekomen.

Wanneer u uw bestelling retour stuurt of heeft aangegeven deze retour te sturen, ontvangt u het volledige aankoopbedrag, inclusief eventuele verzendkosten voor de heenzending, zo snel mogelijk en uiterlijk binnen 14 kalenderdagen op uw rekening teruggestort. Wij betalen u terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij u uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in ieder geval zullen u voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. Eventuele kosten voor extra services, zoals avondbezorging, kunnen wij helaas niet terugstorten. Wij kunnen het bedrag alleen terugstorten wanneer uw pakket bij ons retour is gekomen, of wanneer u kunt aantonen dat u het pakket naar ons retour heeft gestuurd. 

Wanneer uw bestelling beschadigd retour komt, kunnen wij helaas niet het gehele bedrag retourstorten. Voor verdere vragen kunt u contact opnemen met onze klantenservice door een e-mail te sturen naar webshop@assem.nl. 

Onderstaand vindt u ons retouradres:
Van den Assem Schoenen
Antwoordnummer 336
2900 VB Capelle aan den IJssel 

Herroepingsformulier

U kunt ook uw retour thuis op laten halen voor slechts €3,95 via deze link: https://assem.localexpress.nl/. PostNL haalt het pakket, in een tijdvak naar keuze, bij u op.

Kan ik mijn bestelling ruilen?

Mocht het artikel niet aan uw verwachting voldoen, dan kunt u dit binnen 14 dagen na leverdatum ruilen. Wij verzoeken u het retourformulier dat bijgevoegd is bij uw bestelling, ingevuld bij de retourzending te voegen en duidelijk aan te geven dat u het artikel wilt ruilen. Noteer het artikelnummer van het artikel dat u wilt ontvangen en de schoenmaat indien van toepassing. Op het retourformulier vindt u het retouradreslabel dat u kunt gebruiken om het artikel terug te sturen. Kosten voor de retourzending van bestellingen binnen Nederland zijn voor onze rekening. Daarnaast hoeft u geen verzendkosten te betalen voor het verzenden van uw nieuwe bestelling. U kunt uw pakket afgeven bij een agentschap van PostNL, waar het pakket wordt voorzien van een 3S-code. Met deze code is het voor u mogelijk om het verzendtraject van het pakket te volgen via de website www.mijnpakket.nl. Zo kunt u zien wanneer het pakket op de plaats van bestemming is aangekomen. Indien er nog een bedrag bijbetaald moet worden, ontvangt u een e-mail waarmee de betaling kan worden voldaan. Mocht u een bedrag van ons tegoed hebben, dan ontvangt u dit binnen 1 tot 3 werkdagen na ontvangst van de retourzending op uw rekening. 

Betaal ik verzendkosten voor het retourneren van mijn pakket?

Retourneren binnen Nederland is kosteloos. In België en Duitsland draagt de klant de kosten voor het retourneren. Voor het gratis retourneren binnen Nederland kunt u het volgende antwoordnummer gebruiken:

Van den Assem Schoenen
Antwoordnummer 336
2900 VB Capelle aan den IJssel

Voor het retourneren van uw bestelling in het buitenland kunt u het pakketje afgeven bij een van de dichtstbijzijnde UPS punten. U krijgt een track-and-trace code zodra het pakketje is afgegeven, met deze code kunt u het pakketje volgen via de website https://www.upstoday.com/nl/tracking

Vanuit het buitenland draagt de klant de kosten voor het retourneren. Hieronder vindt u de retourkosten per land. Voor het retourneren kunt u uw pakket bij het dichtstbijzijnde UPS-punt retour brengen. De retourkosten zullen van het retourbedrag worden ingehouden.

 
LandRetourkosten
Oostenrijk €6,95
België €6,50
Bulgarije €13,95
Tsjechië €13,95
Denemarken €9,95
Estland €9,95
Finland €9,95
Frankrijk €6,95
Duitsland €6,95
Groot-Brittannië €9,95
Griekenland €13,95
Hongarije €13,95
Ierland €9,95
Italië €9,95
Letland €13,95
Litouwen €13,95
Luxemburg €6,50
Noorwegen €17,95
Polen €13,95
Portugal €9,95
Roemenië €13,95
Slowakije €13,95
Slovenië €13,95
Spanje €9,95
Zweden €9,95

Kan ik afgeprijsde artikelen ook ruilen of retourneren?

Ook op afgeprijsde artikelen zijn onze algemene voorwaarden van toepassing en deze kunt u daarom kosteloos naar ons retour sturen of ruilen.

Heb ik garantie op mijn webshopbestelling?

Op alle bestellingen is de wettelijke garantie van toepassing. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is wat u ervan mag verwachten. Om een beroep te doen op de garantie verzoeken wij u een bewijs van aankoop te overhandigen (bv: bestellingsbevestiging / betalingsbewijs). Gebreken die niet door slijtage veroorzaakt zijn, worden vakkundig gerepareerd.

Wanneer reparatie niet mogelijk is, ontvangt u van ons een vervangend artikel. Indien er geen vervangend artikel voorradig is, storten wij het aankoopbedrag terug op uw rekening. Gebreken die ontstaan zijn door normale slijtage of door oneigenlijk gebruik vallen niet binnen de garantie. Wij verzoeken u eerst contact met ons op te nemen alvorens u het artikel terugstuurt. Franco- en rembourszendingen worden niet door ons geaccepteerd.

Uitverkoop & acties

Wanneer begint de uitverkoop?

Wij hanteren geen vaste data voor de uitverkoop. De start van de uitverkoop wordt bepaald aan de hand van het verloop van het verkoopseizoen. 

Ik heb een bestelling geplaatst/recent ontvangen en nu geven jullie nog meer korting?

Helaas kunnen wij niet op voorhand bepalen wanneer onze uitverkoop van start gaat of wanneer de collectie verder afgeprijsd wordt, waardoor wij hiervoor geen garantie kunnen bieden. 

Klantenservice

Hoe kan ik in contact komen met de klantenservice?

U kunt uw vraag stellen door een e-mail te sturen naar webshop@assem.nl of u kunt bellen naar +31 (0)88 – 133 31 33.  Indien u reeds een bestelling heeft geplaatst, verzoeken wij u vriendelijk uw ordernummer te vermelden. 

Waar kan ik met mijn klacht terecht?

Indien u een klacht heeft, verzoeken wij u vriendelijk eerst contact op te nemen met onze webshop via telefoonnummer 088-133 31 33 of een e-mail te sturen naar webshop@assem.nl. Wij zullen klachten die wij via de e-mail ontvangen op werkdagen binnen 24 uur beantwoorden. Mocht dit onverhoopt niet lukken vanwege drukte, zullen wij deze binnen uiterlijk 3 werkdagen beantwoorden. Indien wij uw klacht niet kunnen oplossen, kunt u contact opnemen met de Geschillencommissie Thuiswinkel via de website www.sgc.nl. Tevens kunt u uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (http://ec.europa.eu/consumers/odr/).

 

Verzending binnen 1-3 werkdagen

Verzending binnen 1 tot 3 werkdagen

Gratis verzending binnen Nederland en België

Gratis verzending binnen Nederland, België en Duitsland

Gratis en eenvoudig ruilen of retourneren binnen Nederland

Gratis en eenvoudig ruilen of retourneren binnen Nederland

Veilig betalen

Veilig betalen