Skip to content

Ruilen en retourneren

Kan ik mijn bestelling retourneren?

Wij hebben de retourtermijn verlengd van 30 naar 100 dagen. Op deze manier kun je jouw aankopen thuis rustig passen. Voldoet jouw bestelling of een deel hiervan niet aan de verwachtingen? Dan kun je de ongedragen items retourneren binnen 100 dagen.

Snel, makkelijk en vertrouwd!
Mocht het artikel niet aan jouw verwachting voldoen, dan kun je binnen 14 dagen na ontvangst gebruik maken van het herroepingsrecht. Na deze melding heb je nog 86 dagen om het product terug te sturen. Wij verzoeken je het retourformulier dat bijgevoegd is bij jouw bestelling, ingevuld bij de retourzending te voegen en duidelijk aan te geven of je het betaalde bedrag terugbetaald wilt krijgen. Tevens vind je op het retourformulier het retouradreslabel dat je kunt gebruiken om de artikelen terug te sturen. Hierna kun je het pakket afgeven op een agentschap van PostNL. Pakketten worden door PostNL voorzien van een 3S code. Met deze code is het mogelijk om het verzendtraject van pakket te volgen via de site van PostNL www.tracktrace.nl en zo te zien wanneer het pakket op de plaats van bestemming is aangekomen. Vraag op het postagentschap daarom altijd om het 3S nummer. Kosten voor de retourzending van bestellingen binnen Nederland zijn voor onze rekening. Retourneren is gratis via PostNL als je gebruikmaakt van ons antwoordnummer. Uiteraard kun je de producten ook via een andere vervoerder retourneren, dan zijn de kosten wel voor jou.

Wanneer je retourzending is verwerkt, wordt het aankoopbedrag zo snel mogelijk teruggestort naar de bij ons bekende betaalgegevens. Als je je bestelling betaald hebt per bankoverschrijving, dan kun je je terugbetaling binnen 5 werkdagen op je bankrekening verwachten. Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je de oorspronkelijke transactie hebt verricht. Wij kunnen het bedrag alleen terugstorten wanneer jouw pakket bij ons retour is gekomen, of wanneer je kunt aantonen dat je het pakket naar ons retour hebt gestuurd. Wanneer jouw bestelling beschadigd retour komt, kunnen wij helaas niet het gehele bedrag retourstorten. Je kunt altijd besluiten om binnen 100 dagen een pakket te retourneren zonder voorafgaande melding. 

Mocht het product ná ontvangst beschadigd zijn, en wil je de aankoop herzien, dan zijn we genoodzaakt hier een schadevergoeding in rekening te brengen. Dit zal per schadegeval verschillen. Neem hiervoor eerst contact met ons op. Je kunt artikelen die via de webshop zijn aangekocht ook retourneren via één van onze winkels. Deze uitleg is ook van toepassing op aankopen gedaan gedurende de uitverkoopperiode.

Voor verdere vragen/toelichting kun je contact opnemen via: webshop@assem.nl

Van den Assem Schoenen
Antwoordnummer 336
2900 VB Capelle aan den IJssel

Kan ik mijn bestelling ruilen?

Wens je jouw bestelling te ruilen een andere maat, kleur of model? Dan kan dat als volgt:

 1. Ruilen in één van onze winkels.
Neem jouw bestelling mee en ruil het item in een van onze winkels. Een overzicht van onze winkels vind je hier. Indien je de online bestelling terug brengt in een winkel wordt het betaalde bedrag teruggestort op de manier waarop jij betaald hebt. Dit is ook het geval als je in de winkel een nieuwe aankoop doet.

2. Retourneren en opnieuw bestellen in onze webshop.
Wij vragen je om een nieuwe bestelling te plaatsen en jouw eerdere zending naar ons te retourneren via het door ons meegeleverde retourformulier en retoursticker. Zo weet je zeker dat het artikel, maat of model op voorraad is en voorkomen we teleurstellingen.
Na ontvangst en verwerking van de retourzending ontvang je binnen 1 tot 3 werkdagen het aankoopbedrag retour.

Retouradres
Van den Assem Schoenen
Antwoordnummer 336
2900 VB Capelle aan den IJssel 

Je kunt jouw pakket afgeven bij een agentschap van PostNL, waar het pakket wordt voorzien van een 3S-code. Met deze code is het voor je mogelijk om het verzendtraject van het pakket te volgen via de website www.mijnpakket.nl. Zo kun je zien wanneer het pakket op de plaats van bestemming is aangekomen. Mocht je een bedrag van ons tegoed hebben, dan ontvang je dit binnen 1 tot 3 werkdagen na ontvangst van de retourzending op jouw rekening. 

Betaal ik verzendkosten voor het retourneren van mijn pakket?

Retourneren binnen Nederland is kosteloos. Indien de totale orderwaarde onder de €50,- komt naar aanleiding van het retourzending brengen wij €3,95 verzendkosten in rekening. Dit verrekenen wij op het retourbedrag wat je van ons ontvangt.

In België en Duitsland draagt de klant de kosten voor het retourneren. Voor het gratis retourneren binnen Nederland kun je het volgende antwoordnummer gebruiken:

Van den Assem Schoenen
Antwoordnummer 336
2900 VB Capelle aan den IJssel

Voor het retourneren van jouw bestelling in het buitenland kun je het pakketje afgeven bij een van de dichtstbijzijnde UPS punten. Je krijgt een track-and-trace code zodra het pakketje is afgegeven, met deze code kun je het pakketje volgen via de website https://www.upstoday.com/nl/tracking

Vanuit het buitenland draagt de klant de kosten voor het retourneren. Hieronder vind je de retourkosten per land. Voor het retourneren kun je jouw pakket bij het dichtstbijzijnde UPS-punt retour brengen. De retourkosten zullen van het retourbedrag worden ingehouden.

Land: Retourkosten:
Oostenrijk €6,95
België €6,50
Bulgarije €13,95
Tsjechië €13,95
Denemarken €9,95
Estland €9,95
Finland €9,95
Frankrijk €6,95
Duitsland €6,95
Groot-Brittannië €9,95
Griekenland €13,95
Hongarije €13,95
Ierland €9,95
Italië €9,95
Letland €13,95
Litouwen €13,95
Luxemburg €6,50
Noorwegen €17,95
Polen €13,95
Portugal €9,95
Roemenië €13,95
Slowakije €13,95
Slovenië €13,95
Spanje €9,95
Zweden €9,95

Kan ik afgeprijsde artikelen ook ruilen of retourneren?

Ook op afgeprijsde artikelen zijn onze algemene voorwaarden van toepassing en deze kun je daarom kosteloos naar ons retour sturen of ruilen.

Heb ik garantie op mijn webshopbestelling?

Op alle bestellingen is de wettelijke garantie van toepassing. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is wat je ervan mag verwachten. Om een beroep te doen op de garantie verzoeken wij jou een bewijs van aankoop te overhandigen (bv: bestellingsbevestiging / betalingsbewijs). Gebreken die niet door slijtage veroorzaakt zijn, worden vakkundig gerepareerd.

Wanneer reparatie niet mogelijk is, ontvang jeu van ons een vervangend artikel. Indien er geen vervangend artikel voorradig is, storten wij het aankoopbedrag terug op jouw rekening. Gebreken die ontstaan zijn door normale slijtage of door oneigenlijk gebruik vallen niet binnen de garantie. Wij verzoeken je eerst contact met ons op te nemen alvorens jij het artikel terugstuurt. Franco- en rembourszendingen worden niet door ons geaccepteerd.