Skip to content

Ruilen en retourneren

Kan ik mijn bestelling retourneren?

Snel, makkelijk en vertrouwd!

Natuurlijk kan je je bestelling retourneren. Dit doe je snel, makkelijk en vertrouwd via onze retour portal. Mocht het artikel niet aan jouw verwachtingen voldoen, dan kan je binnen 30 dagen na aankoop jouw product kosteloos retourneren. Als je het product hebt aangemeld, heb je nog 14 dagen de tijd om het product terug te sturen.

Regel je retour eenvoudig door de QR-code op je pakbon te scannen of ga naar http://www.assem.nl/retouren. Hier voer je het ordernummer in van de bestelling die je (deels) retour wilt sturen. Het ordernummer vind je terug op de pakbon en in de orderbevestiging per e-mail. Kies de reden van retour, vul je contactgegevens in en selecteer een verzendmethode. Met deze stappen is je retourzending aangemeld en kun je het pakket naar ons terugsturen of brengen. Vergeet niet om de pakbon mee te sturen. Nu is je pakket gereed voor verzending. Zodra we je pakket in ons magazijn hebben ontvangen, verwerken we het zo snel mogelijk en ontvang je het aankoopbedrag terug.

Als je besluit je product te retourneren, krijg je uiterlijk binnen 14 dagen na ontvangst van goederen in ons magazijn, het volledige aankoopbedrag terug die je tot dat moment hebt gedaan, inclusief de oorspronkelijke leveringskosten. Houd er rekening mee dat bij een gedeeltelijke retourzending van je bestelling de leveringskosten niet worden vergoed indien het orderbedrag onder de €50,- komt. Let op: eventuele extra kosten als gevolg van een andere leveringswijze dan onze goedkoopste standaardlevering worden niet terugbetaald.

Mocht het product ná ontvangst beschadigd zijn, en wil je de aankoop herzien, dan zijn we genoodzaakt hier een schadevergoeding in rekening te brengen. Dit zal per schadegeval verschillen. Neem hiervoor eerst contact met ons op. Deze uitleg is ook van toepassing op aankopen gedaan gedurende de uitverkoopperiode.

Heb je nog vragen? Neem gerust contact op met onze klantenservice!

  • E-mail: webshop@assem.nl 
  • Telefoon: +31 (0)88 133 31 33 

Kan ik mijn bestelling ruilen?

Wil je jouw bestelling omruilen voor een andere maat, kleur of model? Dan kan dat op twee manieren:

1. Retourneren in één van onze winkels.
Neem jouw bestelling mee naar de winkel, hier kan je het product kosteloos retourneren. Dat is niet alleen handig, maar ook gezellig. We helpen je graag met een andere maat, kleur of model, en natuurlijk een kopje koffie! Zo ga je na je bezoek hopelijk met het goede product naar huis.

Het aankoopbedrag wordt na verwerking van jouw retour in ons centrale magazijn teruggestort op de manier waarop jij betaald hebt.

Een overzicht van onze winkels vind je hier.

2. Retourneren en opnieuw bestellen in onze webshop.

Retourneer jouw bestelling direct naar ons centrale magazijn. Hiervoor dien je jouw retour aan te melden via onze digitale retourportal (www.assem.nl/retouren) met jouw e-mailadres en ordernummer. Het aankoopbedrag wordt na verwerking van jouw retour teruggestort op de manier waarop jij betaald hebt. Tegelijkertijd kan je het gewenste product opnieuw bestelling via www.assem.nl, zo heb je binnen 1-2 dagen het juiste product weer in huis.

Betaal ik verzendkosten voor het retourneren van mijn pakket?

Retourneren van aankoop boven de €50,- naar Assem is kosteloos. Als de totale orderwaarde na de retourzending echter onder de €50,- komt, brengen wij €3,95 verzendkosten in rekening. Deze kosten worden verrekend met het retourbedrag dat je van ons ontvangt.

Vanuit het buitenland draagt de klant de kosten voor het retourneren. Hieronder vind je de retourkosten per land. Voor het retourneren kun je jouw pakket bij het dichtstbijzijnde UPS-punt retour brengen. De retourkosten zullen van het retourbedrag worden ingehouden.

Land: Retourkosten:
Oostenrijk €6,95
België €6,50
Bulgarije €13,95
Tsjechië €13,95
Denemarken €9,95
Estland €9,95
Finland €9,95
Frankrijk €6,95
Duitsland €6,95
Groot-Brittannië €9,95
Griekenland €13,95
Hongarije €13,95
Ierland €9,95
Italië €9,95
Letland €13,95
Litouwen €13,95
Luxemburg €6,50
Noorwegen €17,95
Polen €13,95
Portugal €9,95
Roemenië €13,95
Slowakije €13,95
Slovenië €13,95
Spanje €9,95
Zweden €9,95

Kan ik afgeprijsde artikelen ook ruilen of retourneren?

Ook op afgeprijsde artikelen zijn onze algemene voorwaarden van toepassing en deze kun je daarom kosteloos naar ons retour sturen.

Heb ik garantie op mijn webshopbestelling?

Op alle bestellingen is de wettelijke garantie van toepassing. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is wat je ervan mag verwachten. Om een beroep te doen op de garantie verzoeken wij jou een bewijs van aankoop te overhandigen (bv: bestelbevestiging / betalingsbewijs). Gebreken die niet door slijtage veroorzaakt zijn, worden vakkundig gerepareerd.

Wanneer reparatie niet mogelijk is, ontvang je van ons een vervangend artikel. Indien er geen vervangend artikel voorradig is, storten wij het aankoopbedrag terug op jouw rekening. Gebreken die ontstaan zijn door normale slijtage of door oneigenlijk gebruik vallen niet binnen de garantie. Wij verzoeken je eerst contact met ons op te nemen alvorens jij het artikel terugstuurt.